Zaczęło się od luźnej propozycji, by zrobić coś ciekawego dla młodszych koleżanek i kolegów. Pomysł padł na podatny grunt i uczennice klasy 2a oddziałów gimnazjalnych od razu zapaliły się do pomysłu i przystąpiły do działania. Tak powstało Gramatyczne dobble – wersja popularnej gry, która miała pomóc uczniom klasy trzeciej szkoły podstawowej opanować umiejętność rozpoznawania poznanych części mowy: czasowników, rzeczowników, przymiotników i przysłówków. Dziewczyny samodzielnie stworzyły sześć egzemplarzy gry z myślą o sześciu klasowych drużynach.
Stworzenie gry dla młodszych koleżanek i kolegów to był początek, gdyż nastolatki miały okazję wejść w rolę nauczycielek i poprowadzić w klasie trzeciej lekcję języka polskiego z wykorzystaniem przygotowanej wcześniej gry. Lekcja okazała się strzałem w dziesiątkę: zarówno dla tych młodszych, jaki starszych była wspaniałą edukacyjną przygodą. Dzieciaki bawiły się, utrwalając jednocześnie materiał, a uczennice oddziałów gimnazjalnych miały okazję sprawdzić się w zupełnie nowej roli. Jak wrażenia? Trzecioklasiści chcą więcej! Dziewczyny z 2a chcą powtórzyć lekcję! Z całą pewnością wrócimy zatem do młodszych uczennic i uczniów z nową edukacyjną atrakcją.

Marlena Borowska