Zachęcamy do zapoznania się z wartościowym narzędziem opracowanym przez psycholog jednej z wrocławskich szkół podstawowych Katarzynę Adamiak pt. „Dziennik z czasu kwarantanny” – jest to dziennik dla dzieci, którego zadaniem jest pomoc w radzeniu sobie z aktualną sytuacją.
„Dziennik z czasu kwarantanny jest narzędziem, które ma pomóc dzieciom wyrazić to, co czują i myślą w związku z aktualną sytuacją. Ekspresja własnych przeżyć w formie pamiętnika, rysunki, wklejane zdjęcia pozwolą w bezpieczny sposób wyrazić to, z czym dziecko się zmaga. Nazwanie i opisanie emocji jest pierwszym, niezwykle ważnym krokiem w radzeniu sobie z nimi.
Każda z kart pracy może stać się inspiracją do rozmowy o ważnych dla dzieci i rodziców sprawach – rozmowy, ale też wspólnych działań, które pomogą uporać się z poczuciem frustracji, niepewności czy żalu. Zachęcam do przeglądania zdjęć, wspominania, telefonu do ukochanej babci czy przyjaciół, do zabaw związanych z zainteresowaniami członków rodziny. To wszystko wzmacnia relację między członkami rodziny, a ona jest największym zasobem. Zasobem który wspiera rodzinę w radzeniu sobie z wyzwaniami codziennego życia, nawet jeśli są tak nieoczekiwane i globalne jak to, którego doświadczamy obecnie.
Zachęcam dzieci do rozbudowy dziennika według własnych pomysłów, Wasza wyobraźnia może sprawić, że będzie jeszcze bogatszy i ciekawszy.”- pisze autorka Dziennika.
Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej