W ramach szkolnego projektu „Słucham, czuję, rozumiem – rozwijamy empatię” uczniowie klasy 1b i 2b, uczęszczający na zajęcia TUS, rozwijają empatię oraz rozpoznawanie i nazywanie emocji poprzez różnorodne działania społeczne i edukacyjne.

W trakcie zajęć uczniowie zaprojektowali zestaw kart przedstawiających podstawowe emocje. Następnie zaprezentowali je w swoich klasach.
Dzieci z dużym zaangażowaniem wskazywały emocje, które towarzyszyły im danego dnia. Każda klasa I–III otrzymała również „sposoby na złość” oraz termometr złości.
Podczas zajęć dzieci dzieliły się swoimi pomysłami, aktywnie uczestnicząc w rozmowach o emocjach.
Materiały przygotowane mają służyć dzieciom na co dzień – zarówno podczas lekcji, jak i przerw, wspierając naukę rozpoznawania, nazywania i radzenia sobie z emocjami.
W ramach projektu uczniowie zapoznają się z różnymi emocjami, tworząc m.in.: „apteczkę na smutek”, „mapę radości” i wiele innych aktywności rozwijających świadomość emocjonalną.
Podczas ostatnich zajęć dzieci zapoznały się również z różnymi zabawkami sensorycznymi tj.gniotki, piłeczki i inne przedmioty, a następnie samodzielnie wykonali własne figurki. Dowiedzieli się także, w jaki sposób takie przedmioty mogą wspierać regulację emocji. Podczas tej aktywności dzieciom towarzyszyło wiele entuzjazmu i radości.
Projekt sprzyja rozwijaniu empatii, komunikacji oraz umiejętności społecznych, wzmacniając kompetencje emocjonalne uczniów.
koordynator projektu: Agnieszka Woskowska