Groza w sztuce i literaturze – lekcje plastyczno-literackie.
szkola2024-11-06T13:01:15+01:00Pod koniec października w bibliotece szkolnej odbyły się lekcje plastyczno-literackie dla uczniów klas 5-tych, zatytułowane „Groza w sztuce i literaturze”. Celem spotkań było przybliżenie uczniom fascynującego świata grozy, pełnego strasznych bądź dziwnych istot i zjawisk, obecnego zarówno w literaturze, jak i sztuce.
Podczas lekcji uczniowie mieli okazję zapoznać się z historią grozy, odkrywając jej korzenie w mitologii, malarstwie, fotografii, filmie oraz literaturze klasycznej. Przedstawione zostały różne zjawiska i postaci nadprzyrodzone, które od wieków inspirowały twórców. Uczniowie dowiedzieli się o takich postaciach jak wampiry, duchy czy potwory, a także o ich znaczeniu w kulturze popularnej.
Aby ubarwić wykład, zaprezentowano także fragmenty wybranych książek, […]
Spotkanie z Dziadami przy świetle księżyca
szkola2024-11-06T12:55:42+01:00„Ciemno wszędzie, głucho wszędzie
Co to będzie, co to będzie.”
Każdy, kto czytał Mickiewiczowskie Dziady, bez problemu skojarzy te słowa z pogańskim obrzędem wywoływania duchów, który poeta opisał w drugiej części dramatu. Mrok, blask księżyca, pora jesienna, miejsce odludne – aby wczuć się w ten pełen grozy i tajemnicy klimat utworu, chętni uczniowie spotkali się w szkole wieczorową porą, aby przy blasku świec ( i księżyca) przeczytać tekst cz. II Dziadów. Oczywiście z podziałem na role. Elementem spotkania była też gra, dzięki której uczniowie mogli sprawdzić, ile zapamiętali z utworu.
Jesteśmy przekonane, że sama atmosfera spotkania pozwoliła uczniom lepiej zapamiętać treść tego utworu.
M. […]
Międzypokoleniowe wyzwanie z bajkami w roli głównej
szkola2024-11-06T12:50:07+01:00Z okazji Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek, obchodzonego 5 listopada w rocznicę urodzin Walta Disneya, w szkole odbył się konkurs dla wszystkich uczniów szkoły. Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu pracy plastycznej przedstawiającej ulubioną postać bajkową z dzieciństwa rodziców. Starsi uczniowie musieli natomiast przeprowadzić wywiad z rodzicami o ich ulubionych bajkach z dzieciństwa.
Ileż przyjemności i czystej frajdy dały nam uczniowskie prace (i te plastyczne, i te literackie) przygotowane na konkurs. Dzięki uczniom i ich rodzicom jako jurorki tego konkursu mogłyśmy się przenieść do czasów swojego dzieciństwa, by tam spotkać Misia Uszatka, Reksia, Bolka i Lolka i wiele, wiele innych fantastycznych postaci […]
Kosmos dla dziewczynek
szkola2024-11-06T12:37:29+01:00Kosmos dla Dziewczynek
W 2017 roku powstała Fundacja Kosmos dla Dziewczynek, której głównym założeniem jest wzmacniać dziewczynki, aby miały odwagę być tym, kim chcą. Fundacja wydaje magazyn Kosmos dla Dziewczynek. Kilka numerów można znaleźć w szkolnej czytelni. Zawartość czasopisma przejrzały i oceniły dziewczyny z klasy 6 b. Oto ich opinie:
Czasopismo Kosmos jest dość ciekawe i zabawne. Jest prowadzone z humorem, ale uczy mądrych rzeczy, między innymi tego, aby nie oceniać innych po wyglądzie. Moim zdaniem to gazeta zarówno dla chłopców, jak i dla dziewczynek w wieku 7-10 lat. (Julia z 6b)
Według mnie to czasopismo jest dla dzieciaków w wieku od 7 […]
Szkolny konkurs JESIENNE DRZEWO – rozstrzygnięty!
szkola2024-10-31T10:28:25+01:00Miło mi ogłosić wyniki konkursu plastyczno-technicznego JESIENNE DRZEWO.
I miejsca:
Karolina Dziura 1a
Zofia Szałas 2a
Gabriel Dziwisz 2b
Laura Mistygacz 3a
II miejsca:
Wiktor Kachel 1b
Antonina Gołębiewska 2a
Igor Tomczyk 2a
Vasilisa Sakolskaya 2b
III miejsca:
Zofia Berntrandt 2b
Natalia Budner 3a
Antonina Świderska 3a
Przygotowaliście mnóstwo pięknych, kreatywnych prac.
Zapraszam do obejrzenia wystawy, która znajduje się w segmencie C.
Dziękuję Radzie Rodziców za ufundowanie nagród.
Organizator konkursu
Paulina Musiałowska
Uczniowie klas 5 stawiają czoła wyzwaniu „Utucz indyka!”
szkola2024-10-31T10:21:54+01:00Uczniowie klas 5 zmierzyli się z wyjątkowym wyzwaniem matematycznym: projektem „Utucz indyka!”. Ich zadanie polegało na przemyślanym karmieniu indyka, aby uzyskał maksymalny przyrost wagi w ramach ściśle określonego budżetu. Dieta musiała być zbilansowana, a uczniowie musieli przestrzegać zasad zdrowego odżywiania. Dodatkowo mogli używać magicznej mikstury, która potrajała efekty wybranych produktów. Projekt ten rozwijał umiejętności praktyczne, takie jak zamiana jednostek, obliczenia wagowe i zarządzanie budżetem. Efekt? Najcięższy indyk ważył aż 71 kg, co pokazuje, jak skutecznie uczniowie potrafili odżywić swojego podopiecznego przy niewielkich nakładach finansowych!
Cała sala lekcyjna zamieniła się przestrzeń, gdzie uczniowie przemieszczali się między stanowiskami, zbierając informacje, analizując wartości odżywcze […]
Deszczowe ogrody
szkola2024-10-31T10:08:07+01:00Czy wiecie, że w naszej szkole powstał ostatnio piękny deszczowy ogród?
Przyjemność pracy nad tym ekologicznym projektem mieli uczniowie klasy 5b, którzy najpierw w trakcie warsztatów zdobyli wiedzę na temat tego, jak oszczędzać wodę i prowadzić zrównoważoną pod względem przyrodniczym retencję. Dowiedzieli się, w jaki sposób woda wpływa na ekosystem, a następnie wykonali na terenie szkoły deszczowy ogród.
Więcej takich zajęć – apelowali po zakończeniu działań uczniowie i to chyba najlepsza rekomendacja atrakcji, w której wzięli udział.
Projekt realizowany jest przez Fundację OnWater, a finansowany ze środków Gminy Wrocław.
M. Borowska
Z wizytą w teatrze muzycznym
szkola2024-10-31T09:50:39+01:00W październiku uczniowie klas 5b oraz 6b mieli okazję zasiąść na widowni Teatru Muzycznego Capitol i obejrzeć inspirowany mitologiczną opowieścią spektakl pt. Prometeusz.
Historię tytana, który według wierzeń starożytnych Greków stworzył człowieka, przedstawiono, wykorzystując taniec, akrobacje, śpiew i muzykę graną na żywo. Wszystko to złożyło się na niesamowite, zapierające dech w piersiach widowisko. I nie dziwi fakt, że wszyscy uczniowie wyszli z teatru urzeczeni sposobem przedstawienia postaci Prometeusza. Umiejętności taneczne i akrobatyczne artystów zrobiły olbrzymie wrażenie.
M. Borowska
Radość płynie z czytania
szkola2024-10-31T09:27:32+01:009 października obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Pisania Listów. Z tej okazji zorganizowano w szkole konkurs, którego celem jest pielęgnowanie tej pięknej sztuki epistolografii. W tym roku zadanie uczniów polegało na napisaniu listu do bliskiej osoby, którego mottem przewodnim uczyniono hasło: Radość płynie z czytania.
Uczniowie nie zawiedli, a jury miało twardy orzech do zgryzienia, wybierając te najlepsze prace konkursowe, dlatego postanowiono przyznać aż pięć nagród.
Przedstawiamy wyniki konkursu literackiego organizowanego z okazji Międzynarodowego Dnia Pisania Listów:
I miejsce: Julia Tomczyk z klasy 6b
II miejsce: Wiktoria Zięba z klasy 5a
III miejsce: Laura Strumińska z klasy 7b
Wyróżnienie: Julia Kalińska z klasy 8c oraz Alicja Kuźniewska […]