Lekturowe murale
Paulina Kondek2022-12-15T09:47:23+01:00Uczniowie klas ósmych, przy okazji omawiania lektury „Kamienie na szaniec”, pracowali nad muralami poświęconymi realiom życia w okupowanej Polsce. Korzystając z tekstu Aleksandra Kamińskiego, źródeł encyklopedycznych i zasobów wirtualnych, przygotowali wystawę, która pozwala przybliżyć innymi doświadczenia ludności cywilnej w czasie II wojny światowej. Na swoich muralach uczniowie wyjaśniali znaczenie ważniejszych pojęć związanych z wojną (np. okupacja, konspiracja, dywersja, sabotaż), opisywali ważniejsze akcje sabotażowe i dywersyjne oraz przybliżali codzienne doświadczenia mieszkańców Warszawy (na przykład w formie stylizowanych listów czy wspomnień). Uczniowie szukali przy tym ciekawych rozwiązań graficznych, by murale nie tylko zawierały ciekawe informacje, ale by również przyciągały wzrok stroną wizualną. […]