Na ostatnich lekcjach chemii klasy 7 zostały zapoznane z podstawowymi pojęciami dotyczącymi gęstości. Lekcje te były nie tylko edukacyjne, ale także pełne ekscytującej rozrywki, ponieważ uczniowie mieli okazję rozwiązywać zagadkę dotyczącą gęstości roztworów. Uczniowie zostali podzieleni na zespoły i każdy zespół otrzymał zestaw różnych roztworów zawierających cukier i wodę. Ich zadaniem było ustalenie, w jakiej kolejności powinny być wprowadzane te roztwory do naczynia w taki sposób, aby nie mieszały się ze sobą. Przez metodę prób i błędów, uczniowie eksperymentowali z różnymi kombinacjami roztworów, rejestrując wyniki i analizując je. To była doskonała okazja do praktycznego zrozumienia gęstości i oddziaływań między różnymi roztworami. Uczniowie dowiedzieli się , jak różna ilość rozpuszczonego cukru wpływa na właściwości roztworów i jego gęstość. Lekcja była pełna entuzjazmu, a uczniowie aktywnie uczestniczyli w eksperymentach i dyskusjach. Praca w grupach pozwoliła im na współpracę i wymianę pomysłów, co dodatkowo wzbogaciło ich doświadczenie. Chciałabym podziękować naszym uczniom za ich wysiłek i zaangażowanie podczas tej lekcji. Mamy nadzieję, że to doświadczenie pobudzi ich ciekawość naukową i zachęci do dalszego zgłębiania tajemnic świata chemii.
Justyna Adamczyk