Cieszymy się, że możemy podzielić się z Państwem niezwykłym projektem, który przeprowadzili uczniowie klas 7 w ramach tematów dotyczących rodzajów roztworów – nasyconych, przesyconych i nienasyconych. Nasi uczniowie wyruszyli na naukową wyprawę, eksplorując fascynujący świat chemii poprzez krystalizację kryształów z brokasu.

Podczas tego pełnego odkryć projektu, uczniowie zgłębili tajemnice tworzenia kryształów poprzez eksperymentowanie z różnymi stężeniami roztworu oraz manipulacją temperatury. Dowiedzieli się, że roztwór nasycony zawiera maksymalną ilość substancji w danej temperaturze, podczas gdy zmiana temperatury może prowadzić do przesyconych lub nienasyconych roztworów.

W trakcie eksperymentów, uczniowie nie tylko pogłębili swoją wiedzę na temat krystalizacji, ale również doskonalili umiejętność dedukcji i wnioskowania na podstawie własnych obserwacji. Była to nie tylko nauka w teorii, ale również praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.

Efektem tego projektu było nie tylko tworzenie kryształów, ale również rozwijanie umiejętności analitycznego myślenia i rozumienia procesów chemicznych. Jest to doskonały przykład na to, jak nauka może być nie tylko edukacyjna, ale także inspirująca i zabawna.

Zapraszamy do zapoznania się z efektami naszych eksperymentów!

Justyna Adamczyk