Już od października zachęcałam uczniów do programowania w ramach innowacyjnego programu „Python – programuję swój sukces” korzystając z książek „Python od podstaw”, które pozyskałam po nawiązaniu kontaktu z autorem podręcznika p. Marcinem Moskałą pod koniec zeszłego roku szkolnego. Książki po opisaniu przez bibliotekę szkolną znajdują się obecnie w sali informatycznej i służą uczniom do rozwijania pasji programowania w Python.
Uczniowie klas szóstych i siódmych pisali swoje programy w python:
- w październiku:
– Rozmowa z komputerem;
– Kalkulator;
- w listopadzie:
– Badanie podzielności liczb;
– Konwerter stopni;
- w grudniu:
– korzystaliśmy z modułu turtle w grafice zółwia rysując różnefigury geometryczne
-kwadraty, pięciokąty, okręgi, itp.;
- w styczniu:
– tworzyliśmy instrukcje iteracyjne i rekurencyjne:
rozetki z kwadratów, wzory z pięciokątów – rysowanie w Python;
– Zgadywanie liczby
- w lutym:
– zdobywaliśmy wiedzę nt. podstawowych wartości w Python:
– teksty jako stringi,
– cudzysłowy
- w marcu:
– definiowaliśmy i nazywaliśmy zmienne
- w kwietniu:
– tworzyliśmy instrukcje warunkowe if, elif, else
- w maju:
– wykorzystywaliśmy w pisaniu kodów pętle: for i while
W czerwcu czeka nas podsumowanie naszych umiejętności w postaci zadań dodatkowych, za które uczniowie mogą otrzymać wysokie oceny.
Renata Słowińska – Stępień
nauczycielka informatyki