Uczniowie klas 5 zmierzyli się z wyjątkowym wyzwaniem matematycznym: projektem „Utucz indyka!”. Ich zadanie polegało na przemyślanym karmieniu indyka, aby uzyskał maksymalny przyrost wagi w ramach ściśle określonego budżetu. Dieta musiała być zbilansowana, a uczniowie musieli przestrzegać zasad zdrowego odżywiania. Dodatkowo mogli używać magicznej mikstury, która potrajała efekty wybranych produktów. Projekt ten rozwijał umiejętności praktyczne, takie jak zamiana jednostek, obliczenia wagowe i zarządzanie budżetem. Efekt? Najcięższy indyk ważył aż 71 kg, co pokazuje, jak skutecznie uczniowie potrafili odżywić swojego podopiecznego przy niewielkich nakładach finansowych!

Cała sala lekcyjna zamieniła się przestrzeń, gdzie uczniowie przemieszczali się między stanowiskami, zbierając informacje, analizując wartości odżywcze i ceny produktów. Badania pokazują, że ruch wspiera procesy uczenia się, dlatego nasi uczniowie siedzieli tylko wtedy, gdy było to konieczne. Większość czasu spędzili na odkrywaniu, porównywaniu i podejmowaniu decyzji, jak najlepiej „utuczyć” swojego indyka.

Nauczanie projektowe to efektywna metoda rozwijająca umiejętności uczniów przez stawianie przed nimi wyzwań i rozwiązywanie realnych problemów. Uczniowie przyswajają matematyczne zagadnienia oraz nabywają ważne umiejętności życiowe, takie jak zarządzanie finansami, podejmowanie decyzji i współpraca. Pracując we własnym tempie, mogą samodzielnie odkrywać rozwiązania i kontrolować proces nauki, a w twórczej atmosferze łatwo zapominają, że tak naprawdę „uczą się matematyki”! Projekt został stworzony przez Martę Czyrkiewicz -„Inspire Math Matematyka”.

Justyna Adamczyk