Cieszę się, że mogę podzielić się z Wami niezwykłymi warsztatami, które mieliśmy ostatnio podczas zajęć z chemii w klasach siódmych! Nasz projekt kiszenia warzyw okazał się nie tylko fascynujący, ale również bardzo pouczający dla naszych uczniów, pomagając im lepiej zrozumieć zagadnienia związane ze stężeniem procentowym.

Głównym celem naszych uczniów było przygotowanie solanki o konkretnym stężeniu, co wymagało nie tylko dokładnych obliczeń, ale także niezwykłej precyzji przy wykonywaniu zalewy. Musieliśmy precyzyjnie określić ilość soli i wody potrzebnej do osiągnięcia pożądanego efektu. To nie tylko był świetny sposób na praktyczne zastosowanie naszej wiedzy z chemii, ale również nauczył ważnych umiejętności analitycznych.

W ramach tego projektu użyliśmy różnych warzyw, takich jak marchewki, buraki, ogórki i rzodkiewki. Uczniowie mieli również możliwość eksperymentowania z różnymi przyprawami, co dodatkowo wzbogaciło nasz projekt. Niektórzy z nich postanowili dodać do swojej zalewy cytrynę, co zapewne da interesujące rezultaty!

Teraz czekamy z niecierpliwością na efekty naszej pracy i mamy nadzieję, że będą one nie tylko satysfakcjonujące, ale również pyszne!

Justyna Adamczyk