Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny fusion-builder zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /sp37/wp-includes/functions.php on line 6121

Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny Avada zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /sp37/wp-includes/functions.php on line 6121
Aktualności – Strona 100 – Szkoła Podstawowa nr 37

Aktualności

1 04, 2021

Wirtualny Dzień Drzwi Otwartych Zespołu Szkół nr 8

2021-04-01T20:34:45+02:00

Wirtualny Dzień Drzwi Otwartych Zespołu Szkół nr 8 odbędzie się 15 kwietnia 2021 na platformie Microsoft Teams.
Na prezentacje poszczególnych profili i klas zapraszamy według następującego harmonogramu:
– 17.00 – klasa A – ekspresji twórczej,
– 17.15 – klasa B – matematyczno – geograficzna,
– 17.30 – klasa C – matematyczno – fizyczna,
– 17.45 – klasa D – biologiczno – chemiczna,
– 18.00 – klasy technikum.
O 18.15 rozpocznie się spotkanie z Dyrekcją naszej szkoły. Linki do spotkań będą udostępnione na stronie www szkoły oraz na Facebooku. Zaglądajcie!
Ogólnokształcące Liceum Kreatywności nr XVI i Technikum nr 19 dla przyszłych techników informatyków zapraszają!

Agnieszka Kapłońska

[…]

Wirtualny Dzień Drzwi Otwartych Zespołu Szkół nr 82021-04-01T20:34:45+02:00
1 04, 2021

Bajki terapeutyczne

2021-04-01T20:29:54+02:00

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z propozycją bajek terapeutycznych wspierające dzieci w okresie pandemii.

Proponowane bajki są przeznaczone przede wszystkim dla dzieci w wieku 3-10 lat. Ich celem jest pomoc w radzeniu sobie z sytuacją pandemii oraz pojawiającymi się nieprzyjemnymi uczuciami związanymi z izolacją od rówieśników, szkoły.

Ważne jest, aby po przeczytaniu bajki dać przestrzeń dziecku na rozmowę o emocjach, jakie bajka wywołuje. Warto odnieść się także do treści bajki czy postaw jej bohaterów.

Bajki terapeutyczne są dostępne: tutaj.

Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Bajki terapeutyczne2021-04-01T20:29:54+02:00
29 03, 2021

Poniedziałki z lekturą – Charles Dickens ,,Opowieść wigilijna”

2021-03-29T21:41:56+02:00

I znowu wypada zacząć od kilku zagadnień poprawnościowych. Po pierwsze, imię autora lektury w języku polskim funkcjonuje w dwóch wersjach: angielskiej – Charles lub spolszczonej – Karol (ta druga wydaje się bezpieczniejsza w użyciu, prawda?). Po drugie – warto zapamiętać odmianę nazwiska, tym razem głównego bohatera:

Mianownik Ebenezer Scrooge

Dopełniacz Ebenezera Scrooge’a

Celownik Ebenezerowi Scrooge’owi

Biernik Ebenezera […]

Poniedziałki z lekturą – Charles Dickens ,,Opowieść wigilijna”2021-03-29T21:41:56+02:00
29 03, 2021

Projekt „Stolice Polski”

2021-03-29T21:37:18+02:00

Kto Ty jesteś? Polak mały.

Klasa 4a zakończyła właśnie realizację projektu „Stolice Polski”. Uczniowie wykazali się ogromną wiedzą i kreatywnością. Zgromadzili wiele informacji historycznych i zaprezentowali je w ciekawej formie. Mimo, iż dopiero rozpoczęli swoją przygodę z historią w szkole, udowodnili, że sporo wiedzą o swoim kraju i jego historii.
To dopiero czwartoklasiści, a tak świetnie wywiązali się z powierzonego zadania. Efekty ich działań można obejrzeć na załączonych zdjęciach.

Patrycja Blak

Projekt „Stolice Polski”2021-03-29T21:37:18+02:00
29 03, 2021

Podsumowanie szkolnego projektu edukacyjnego ,,Grafomotoryka dla smyka – usprawnianie motoryki małej”

2021-04-01T20:38:33+02:00

Zadania projektowe prowadzono w oddziale przedszkolnym oraz klasach 1 – 3 od października. Pierwszym etapem były „wędrujące zeszyt”, w których uczniowie wykonywali różne ćwiczenia grafomotoryczne. Klasy stworzyły tematyczne kolorowanki XXL, które wywieszone są na korytarzach. W ramach projektu odbyły się warsztaty motoryczne z wykorzystaniem masy solnej.

Koordynatorzy projektu
P. Guzera
M. Pietrowicz
S. Mirek-Matuszak

Podsumowanie szkolnego projektu edukacyjnego ,,Grafomotoryka dla smyka – usprawnianie motoryki małej”2021-04-01T20:38:33+02:00
24 03, 2021

Reaguj i wspieraj – koalicja na rzecz tworzenia bezpiecznego środowiska nauczania na odległość

2021-03-24T18:03:01+01:00

Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaprasza Rodziców na webinar, podczas którego Ekspertki z Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli omówią zagadnienia dotyczące sposobów wspomagania dzieci w nauce. Omówione zostaną także wskazówki jak wnikliwie i odpowiedzialnie wspierać dziecko i kreatywnie spędzać z nim czas wolny.

Eksperci odpowiedzą, m. in. na pytania: W jaki sposób pracować z dzieckiem nad koncentracją uwagi i zapamiętywaniem informacji? Jak pomagać dziecku w nauce, aby nie wykonywać za niego pracy? Jak zachować równowagę pomiędzy wzmacnianiem samodzielności w nauce a pomocą w przygotowywaniu się do lekcji, odrabianiu pracy domowej?

Webinar znajduje się pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=i3ZlZwhmqSQ

Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

[…]

Reaguj i wspieraj – koalicja na rzecz tworzenia bezpiecznego środowiska nauczania na odległość2021-03-24T18:03:01+01:00
24 03, 2021

Lepieje szkolne i pandemiczne

2021-03-24T17:16:38+01:00

Jednym z poetyckich wyzwań związanych z Międzynarodowym Dniem Poezji były zabawy rymotwórcze inspirowane limerykami Wisławy Szymborskiej. Poetka ma w swoim  dorobku oprócz wierszy podejmujących ważne refleksje na temat człowieka i świata całkiem spory dorobek tekstów pisanych dla żartu, z przymrużeniem oka. Część tych tekstów znana jest pod nazwą lepieje (lub lepiuchy) i były to wierszyki pisane, aby ostrzegać przed niesmacznymi daniami serwowanymi w restauracjach, dlatego nazwaliśmy je sobie lepiejami kulinarnymi. Przykłady?

Lepiej złamać obie nogi,
niż miejscowe zjeść pierogi.

Lepiej mieć życiorys brzydki,
niż tutejsze jadać frytki.

Lepszy piorun na Nosalu,
niż pulpety w tym lokalu.

Jak widzicie, konstrukcja takiego lepieja jest dość prosta: dwa rymujące się […]

Lepieje szkolne i pandemiczne2021-03-24T17:16:38+01:00
23 03, 2021

Poetycki recykling, czyli tworzymy poezję z odzysku

2021-03-23T14:00:44+01:00

Jak się okazuje, recykling dotyczyć może nie tylko odzyskiwania surowców z produktów odpadowych i wykorzystywania ich do produkcji nowych towarów.
Odzyskiwać i przetwarzać można także słowa, o czym przekonali się uczniowie klas szóstych pracujący twórczo nad wierszami Wisławy Szymborskiej. Na czym polega poetycki recykling? Instrukcja jest prosta:

  1. Weź dowolny tekst (my pracowaliśmy z wierszami noblistki).
  2. Przeczytaj go uważnie, nawet kilka razy.
  3. Włącz wyobraźnię, bo tylko granice Twojej wyobraźni mogą Cię tutaj ograniczać!
  4. Wybierz słowa i ułóż z nich nowe treści, pamiętając, by tworzyły logiczną całość.
  5. Baw się dobrze, odkrywając w sobie poetyckie moce!

O tym, jakie perełki mogą powstać z takiej literackiej […]

Poetycki recykling, czyli tworzymy poezję z odzysku2021-03-23T14:00:44+01:00
22 03, 2021

Wyklejanki à la Szymborska

2021-03-22T15:05:24+01:00

21 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Poezji. Dla klas szóstych (a, c, d)  jest to pretekst, by bliżej poznać twórczość Wisławy Szymborskiej.
Uczniowie w ramach wyzwania Być jak Szymborska zmagają się, ze świetnymi zresztą efektami, z różnymi zadaniami kreatywnymi związanymi z polską poetką, a przy okazji poznają jej twórczość.
Zaczęliśmy od tego mniej poważnego oblicza noblistki i wyzwania: Wyklejanka à la Szymborska. Poetka wśród rodziny, przyjaciół i znajomych znana była ze swojego poczucia humoru i pomysłowości, dlatego często tworzyła zabawne życzenia, wycinając je i wyklejając z nagłówków prasowych. Powstawały z tego zabawne, często absurdalne kartki z życzeniami. Uczniowie klas szóstych stworzyli własne wyklejanki, […]

Wyklejanki à la Szymborska2021-03-22T15:05:24+01:00
22 03, 2021

Kampania „Klikam z głową”

2021-03-22T14:43:33+01:00

Internet to miejsce między innymi zabawy, nauki czy spotkań towarzyskich. Aby życie wirtualne nie przysporzyło nam trudności, należy wiedzieć, jak bezpiecznie korzystać z zasobów internetowych.
Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaprasza Państwa do zapoznania się kampanią „Klikam z głową” oraz projektem #keepCTRL. Projekt kierowany jest do dzieci, młodzieży, rodziców oraz nauczycieli – jak bezpiecznie korzystać z zasobów Internetu.
Na stronie https://cik.uke.gov.pl/aktualnosci-cik/poradnik-dla-rodzicow-i-nauczycieli,18.html można pobrać „Klikam z głową. Poradnik dla rodziców i nauczycieli”.

Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Kampania „Klikam z głową”2021-03-22T14:43:33+01:00
Przejdź do góry