,,Łamańce językowe” – wyniki konkursu
szkola2025-03-17T16:30:43+01:00W naszej szkole 10 marca odbył się konkurs na bezbłędnie wypowiedzenie wybranego łamańca językowego.
Miło mi ogłosić wyniki tego konkursu:
I miejsce Adam Waksmański klasa 3a
II miejsce Ryszard Jabłoński Klasa 3a
III miejsce Zofia Skrzypczyk klasa 2a
Wyróżnienia:
Krzysztof Koziarewicz klasa 1a
Igor Tomczyk klasa 2a
Alicja Panic klasa 2a
Zofia Bertrandt klasa 2b
Lena Stpicka klasa 3a
Laura Mistygacz klasa 3a
Michał Kaczan klasa 3a
Karolina Chowaniec Klasa 3b
Dziękuję Radzie Rodziców za ufundowanie nagród.
Dziękuję za tak liczne zainteresowanie konkursem.
Gratuluję i życzę dalszych sukcesów!
Organizator konkursu
Paulina Musiałowska
Laboratoria przyszłości
szkola2025-04-18T14:27:54+02:00Świetliowe dzieci upodobały sobie prace z koralikami. Dzięki sprzętowi zakupionemu w ramach programu Laboratoria przyszłości tworzą rożnego rodzaju ozdoby. Tym razem powstały piękne kolorowe breloki z koralików, które nauczyciel prasował żelazkiem.
Plasterki na tęsknotę
szkola2025-03-17T16:36:25+01:00Ewa Zawisza-Wilk, il. Paweł Wąsowicz
opis wydawcy:
To książka o ponadczasowej mocy dobrych uczuć, przyjaźni i przywiązania. O odkładaniu ważnych rzeczy na później i konsekwencjach takiego działania. Lektura dla dzieci i ich rodziców, poruszająca wrażliwość. Książka do wspólnego odkrywania i przeżywania rzeczy ważnych. Prowokująca dziecko do stawiania pytań i inspirująca do głębokich rozmów o przemijaniu, stracie, o sprawach nieuniknionych i pielęgnowaniu pamięci. Książka do studiowania pięknych obrazów. Naklejająca plasterki na tęsknotę.
recenzja bibliotekarki:
Cudowna książeczka! Tak, smutna. I nie, nie uważam, żeby smutne książeczki były niewskazane dla dzieci. Nie takie jak ta. Wręcz przeciwnie, w zalewie tylko wesołych, tylko optymistycznych, czy tylko z […]
Dlaczego (prawie) nie było wielkich malarek?
szkola2025-03-17T16:24:42+01:00Serdecznie zapraszam wszystkich na wystawę pt. Dlaczego (prawie) nie było wielkich malarek?, która poświęcona jest pierwszym polskim artystkom, a przygotowana została z okazji Dnia Kobiet.
Wystawa prezentuje obrazy oraz życiorysy pięciu wyjątkowych kobiet, które mimo wielu przeciwności losu związały swoje życie z karierą artystyczną.
Z wystawy dowiecie się, która malarka:
– decyzją Sejmu RP jest patronką roku 2025
– przez rok studiowała w męskim przebraniu, podszywając się pod własnego brata
– była ulubioną malarką hollywoodzkich gwiazd
– jest autorką obrazu sprzedanego za ponad 20 milionów dolarów.
A jeśli podobało się Wam styczniowe wyzwanie detektywistyczne dla uważnych, również przy okazji tej wystawy czeka Was podobna zabawa. Szczegóły wkrótce.
Za […]
Tydzień niebieski
szkola2025-03-06T11:30:30+01:00Mieliście kiedyś tak, że nie mogliście sobie przypomnieć tytułu ani autora jakiejś bardzo fajnej książki? Pamiętaliście jedynie kolor okładki albo jakiś rysunek… albo to, że była gruba i kwadratowa? Jeśli była to okładka w kolorze niebieskim, to może uda się ją odnaleźć wśród naszych propozycji? A jeśli nie znacie żadnej z tych książek – to zdecydowanie warto to zmienić – wybraliśmy dla Was naprawdę ciekawe pozycje!
Wasza bibliotekarka
Wycieczka do teatru
szkola2025-03-06T11:26:16+01:00Uczniowie z edukacji wczesnoszkolnej odwiedzili Teatr na Ostrowie, oglądając spektakl ,,Skrytek i Wrocławskie Krasnale” nawiązujący do legendy o psotnym chochliku jaki nawiedził Wrocław przed tysiącem lat. Przedstawienie porusza bardzo aktualne tematy; smog i nadużywanie urządzeń elektronicznych(smartfon).
Wychowawcy klas 1-3
Magia nauki po zmroku – Wieczorek Eksperymentalny w klasie 4b!
szkola2025-03-05T08:59:21+01:00W ostatnim czasie uczniowie klasy 4b uczestniczyli w niezwykłym Wieczorku Eksperymentalnym. Była to okazja do samodzielnego odkrywania zjawisk chemicznych i fizycznych poprzez interaktywne doświadczenia.
Pierwszym eksperymentem było napompowanie balonu bez użycia siły fizycznej. Wykorzystaliśmy do tego ocet i sodę oczyszczoną, które wytwarzają dwutlenek węgla. Uczniowie nie tylko obserwowali efekt, ale także samodzielnie badali, jakie proporcje składników pozwolą na najlepsze napompowanie balonu. To świetne ćwiczenie rozwijające umiejętności eksperymentalne i logiczne myślenie.
Kolejnym doświadczeniem było tworzenie sztucznego śniegu. Wykorzystaliśmy chłonne materiały z pieluch, które po dodaniu wody tworzyły substancję o strukturze śniegu. Uczniowie barwili śnieg i obserwowali, jak […]